Retur og reklamasjon

 

Angreretten i Norge gir forbrukere rett til å angre på et kjøp gjort på nettet innen en viss periode. Her er en beskrivelse av hvordan du kan bruke din angrerett i vår nettbutikk i henhold til norsk lov:

Angrerett i henhold til norsk lov

 

Angrefrist:

 

Du har 14 dager på deg til å angre på kjøpet fra den dagen du mottar varen eller den siste delen av bestillingen din. Dette gjelder også tjenester, hvor fristen starter fra dagen avtalen ble inngått.

 

Hvordan utøve angreretten:

 

For å utøve angreretten må du gi oss en klar melding om din beslutning om å angre kjøpet. Dette kan gjøres ved å fylle ut og sende oss et angrerettskjema på e-post.

E-post: post@hjertelig.no 

Retur av varen

Etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss. Varen må returneres i samme stand som du mottok den, og med original emballasje dersom det er mulig.

Du er ansvarlig for å dekke kostnadene ved retur av varen med mindre vi har avtalt noe annet. Retur kan også overleveres direkte til lageret. Ta kontakt for å avtale tidspunkt.

Returadresse:

Hjertelig.no

Fiolvegen 2

2166 Oppaker

 

Tilbakebetaling

Når vi har mottatt varen og bekreftet at den er i tilfredsstillende stand, vil vi refundere beløpet du har betalt. Eventuelle fraktkostnader vil ikke tilbakeføres.

Refusjonen vil bli utført uten unødig forsinkelse og senest 7 dager etter at vi har mottatt varen. Tilbakebetalingen skjer ved bruk av samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøpet, med mindre noe annet er avtalt.

 

Unntak fra angreretten

Det er visse varer og tjenester som ikke omfattes av angreretten. Dette inkluderer varer som er fremstilt etter dine spesifikasjoner eller har et tydelig personlig preg, som for eksempel lasergravert tumbler.

Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten. Dersom en pakke ikke hentes ut fra pakkeautomat eller butikk og returneres til oss, vil kunden bli fakturert et gebyr på 150,- for returfrakt og administrasjonskostnader.

 


Kontaktinformasjon

 

Vår kundeservice kan nås via e-post på post@hjertelig.no eller ved å sende oss en melding over sosiale medier (Facebook Messenger)

Postadressen for retur av varer er: Hjertelig.no, Fiolvegen 2, 2166 Oppaker.

 

Angrerettskjema:

    Trykk her for å laste ned vårt angreskjema

     

    Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp, er vår kundeservice alltid klar til å bistå deg.

     

    Bruk av din reklamasjonsrett - 2 års garanti på våre produkter

    Vi ønsker at du skal være fornøyd med produktene du kjøper hos oss. Derfor tilbyr vi en reklamasjonsrett på 2 år fra kjøpsdatoen. Her er informasjon om hvordan du kan benytte deg av din reklamasjonsrett:

     

    Hva er reklamasjonsrett?

    Reklamasjonsretten gir deg som forbruker rett til å klage på et produkt hvis det har en mangel som var til stede da du mottok produktet. Dette inkluderer feil og mangler som oppstår innenfor en periode på to år fra kjøpsdatoen.

     

    Hva dekkes av reklamasjonsretten?

    Reklamasjonsretten dekker følgende:

    • Produksjonsfeil og mangler
    • Materialfeil
    • Funksjonsfeil som gjør at produktet ikke fungerer som det skal

     

    Hva dekkes ikke av reklamasjonsretten?

    Reklamasjonsretten dekker ikke skader eller feil som skyldes:

    • Normal slitasje
    • Feil bruk eller misbruk av produktet
    • Uhell eller skade påført etter at du har mottatt produktet

     



    Hvordan benytter du deg av reklamasjonsretten?

    1. Kontakt oss: Så snart du oppdager en feil eller mangel, kontakt vår kundeservice. Ha kjøpsbeviset klart, for eksempel kvittering eller ordrebekreftelse.
    2. Beskriv problemet: Gi en detaljert beskrivelse av problemet og, hvis mulig, send med bilder som viser mangelen. Legg også ved ditt ordrenummer.
    3. Vurdering: Vi vil vurdere reklamasjonen og avgjøre om den dekkes av reklamasjonsretten. Dette kan innebære en inspeksjon av produktet.
    4. Løsning: Hvis reklamasjonen godkjennes, vil vi tilby en av følgende løsninger:
      • Reparasjon av produktet
      • Erstatning med et nytt eller tilsvarende produkt
      • Tilbakebetaling av kjøpesummen